De wedstrijd klein kaliber pistool wordt verschoten op de int. Luchtpistoolschijf waarvan de "10"  slechts een diameter heeft van 11.5 mm en de "1" een diameter heeft van 155.5 mm.
Het wedstrijdprogramma bestaat uit 40 schoten in de tijd van 1 uur en 15 min, incl. proefschoten

De schijven worden gewoonlijk door de schutter gewisseld.
De schietafstand is 10 meter.

De discipline Klein kaliber Pistool wordt verschoten met pistool of revolver van het kaliber .22 (5,6 mm) en met een  trekkerdruk van min. 1000 gr.

De te gebruiken wapens mogen niet zwaarder zijn dan 1400gr. incl. accessoires, loopgewicht en geplaatst leeg magazijn en moeten passen in een kistje van 300x150x50mm.

Alvorens aan de wedstrijd te beginnen krijgt de schut(s)ter de gelegenheid de schietbaan te betreden om zijn/haar uitrusting uit te pakken en gereed te leggen. Wanneer dit (op indicatie van de baancommandant) is gebeurd krijgt de schut(s)ter 10 minuten de tijd om zich voor te bereiden op de wedstrijd.