Het bestuur van de Schietvereniging voor Enschede en Lonneker heet u welkom op onze website.
Wij hopen dat u met het bekijken van de verschillende items een goede indruk krijgt van de schietsport, van onze vereniging en wat wij u kunnen bieden.
U vindt onder meer informatie over de schietsport in het algemeen, maar ook over de bij ons mogelijke disciplines, opleiding, accommodatie, verenigingsleven etc.
Wij wensen u veel plezier met het bekijken van de informatie..

Klik hier voor meer info m.b.t. een kennismakingsbezoek.

Schietsport Algemeen

Voor velen een onbekende tak van sport die vele mogelijkheden biedt.
Met statische naast dynamische disciplines. Diverse soorten wapens: van luchtwapens tot vuurwapens in klein- en groot kaliber.

Uitermate geschikt als individuele sport, waarbij het groepsverband toch een rol kan spelen in de vorm van wedstrijden, gezamenlijke training en gezellig samen zijn na de schietoefeningen.
Niet alleen bedoeld voor de wedstrijdschutter, maar ook de recreatie-schutter kan aan haar/zijn trekken komen.

Afhankelijk van de individuele eisen/verwachtingen zijn zaken van belang als:
* Discipline
* Concentratie
* Competitiedrang
* Evenwicht tussen krachtsinspanning en fysieke/psychische controle
* Leveren van een prestatie
* Veiligheid