Deze discipline wordt verschoten op de Internationale Pistoolschijf 25/50 mtr. en het schietprogramma bestaat uit 12 series van 5 schoten vooraf gegaan door een (1) proefserie van 5 schoten.
De schietafstand is 25 mtr.
De gehele wedstrijd wordt in tijd geschoten en ziet er als volgt uit:

Proefserie 5 schoten in 150 sec.
daarna 4 series van 5 schoten in 150 sec. elk
daarna 4 series van 5 schoten in 20 sec. elk
daarna 4 series van 5 schoten in 10 sec. elk

Toegestaan zijn alle wapens van het kal. .22 (5,6 mm) en een trekkerdruk van min. 1000 gr.
De te gebruiken wapens mogen niet zwaarder zijn dan 1400 gram incl. accessoires, loopgewicht en geplaatst leeg magazijn en moeten passen in een kistje van 300x150x50 mm.

Alvorens aan de wedstrijd te beginnen krijgt de schut(s)ter de gelegenheid de schietbaan te betreden om zijn/haar uitrusting uit te pakken en gereed te leggen. Wanneer dit (op indicatie van de baancommandant) is gebeurd krijgt de schut(s)ter 5 minuten de tijd om zich voor te bereiden op de wedstrijd.